علی رادمهر

علی رادمهر

• مهندس شیمی (نفت،گاز،پتروشیمی)
• برنامه نویس
• طراحی فرآیند

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷ ب.ظ

داکر

داکر (Docker) یک پلتفرم متن باز است که بر مبنای سیستم‌عامل لینوکس راه‌اندازی شده است. اما اگر از سیستم‌عامل دیگری همانند ویندوز و مک استفاده کنید می‌توانید از داکر و قابلیت‌های آن نیز بهرمند بشید.

داکر با استفاده از دو قابلیت مهم موجود در کرنل لینوکس به نام‌های Cgroups و Namespace امکانی را فراهم آورده است که پروسه‌ها و نرم‌افزارها به صورت مجزا در محیط کاملا ایزوله‌ای بر روی کرنل لینوکس راه‌اندازی شود که به این محیط و بسته‌ی ایزوله، کانتینر (Container) می‌گویند. البته تا این‌جای کار سرویس داکر کار خاصی انجام نداده و این موضوع رو تمامی Linux Containersها نیز دارا هستند. اما داکر امکانی را فراهم آورد که بتوان به راحتی با این قابلیت ارتباط برقرار کرده و از آن نهایت استفاده را کرد.

۳۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۱۷
علی رادمهر
دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۵۶ ق.ظ

نفت سنگین چیست...؟

نفت خام سنگین نفت خامی است که غلظت بالایی دارد و به سادگی در چاه استخراج نفت جاری نمی‌شود.

این نوع نفت به این دلیل سنگین نامیده می‌شود که چگالی و چگالی نسبی آن بیشتر از نفت خام سبک است.

در تعریف دقیق به هر نوع نفت خام مایعی که چگالی ای‌پی‌آی آن پایین‌تر از ۲۰° باشد "نفت خام سنگین" گفته می‌شود به عبارت دیگر نفت خام سنگین به قیر یا نفت حاصل از ماسه‌های نفتی بسیار مربوط است.

در زمین‌شناسی نفت حاصل از ماسه‌های نفتی به عنوان نفت فوق سنگین طبقه بندی می‌شود. نفت خام سنگین و فوق سنگین به تفاله باقیمانده از پالایش نفت خام سبک شباهت دارند. تفاوت آن‌ها با همتایان سبک خود در چگالی بالا، چسبندگی در دمای مخزن، درصد بالای گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و فلزات سنگین است.

میزان ذخایر نفت خام سنگین و فوق سنگین دنیا بیش از دو برابر نفت خام متعارف است و بیشترین مخازن نفت خام سنگین و فوق سنگین دنیا در کانادا و ونزوئلا است.

هزینه استحصال و پالایش این نفت خام سنگین پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر است و به همین دلیل قیمت آن‌ها کمتر از نفت خام‌های سبک است و مشتریان کمتری دارند.

۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۵۶
علی رادمهر
سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶ ق.ظ

دانلود اپلیکیشن همیار نفت

برای دانلود اپلیکیشن همیار نفت از وب سایت کافه بازار بر روی لینک دانلود زیر کلیک کنید.

 

۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۰:۰۶
علی رادمهر